2023-2024 Güz Yarıyılı Ders Kayıt - Kayıt Yenileme Duyurusu

T.C.

KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

2023-2024 GÜZ YARIYILI

DERS KAYIT / KAYIT YENİLEME DUYURUSU

 

Enstitümüz lisansüstü programlarda 2023-2024 eğitim öğretim yılı güz yarıyılı için Ders Kaydı ve Kayıt Yenileme işlemleri, 25 - 29 Eylül 2023 tarihlerinde Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden aşağıda belirtilen açıklamalar doğrultusunda yapılacaktır. Enstitümüz Müdürlüğü; duyuru, başvuru ve kayıt koşullarında değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Öğrencilerimiz, web sayfamızda yer alan tüm duyuruları takip etmekle yükümlüdür.

 

KAYIT TAKVİMİ:

  • Ders Kaydı / Kayıt Yenileme Başlangıç: 25 Eylül 2023 (Saat 10:00)
  • Ders Kaydı / Kayıt Yenileme Bitiş: 29 Eylül 2023 (Saat 23:59) (*)
  • Ekle-Sil ve Danışman Onayı: 02 - 04 Ekim 2023
  • Tez Konusu Bildirimi Son Tarihi: 04 Ekim 2023
  • Derslerin Başlaması: 02 Ekim 2023
  • Mazeretli Kayıt Başvurusu: 05-06-09 Ekim 2023
  • Mazeretli Kayıt (Mazereti Yönetim Kurulunca kabul edilenler): 11-12-13 Ekim 2023
  • Muafiyet/İntibak Başvuruları Son Tarih: 13 Ekim 2023 

(*) Katkı payı/harç ücreti ödeme işlemlerinin, Bankanın “Gün Sonu” ödeme işlem saati olan 22:00’ye kadar gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

 

DERS KAYIT / KAYIT YENİLEME AŞAMALARI:

1. Ders kayıt tarihleri içerisinde Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden ders seçim ve kayıt işlemleri aşağıda belirtildiği şekliyle ve sırasıyla yapılması gerekmektedir.

 

Ayrıca, E-Devlet ile giriş seçeneği kullanılarak öğrenci bilgi sistemine giriş yapılabilir.

 

  • DERS EKLEME
    • [Ders ve Dönem İşlemleri] menüsüne giriniz,
    • [Ders Kayıt] alt menüsüne giriniz.
    • (+) butonuna basarak dersleri ekleyiniz.

 

  • KESİNLEŞTİRME
    • Ders ekleme işlemi tamamlandıktan sonra ders kaydının kesinleştirilmesi gerekmektedir. Bunun için önce “KONTROL ET” sonrasında “KESİNLEŞTİR” butonunu tıklayınız. Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştirmeyen öğrenci kayıt yaptırmamış kabul edilir.

 

2. Varsa öğrenim ücreti/katkı payı tutarının öğrenci numarası ile ödenmesi gerekmektedir. Ödenmemesi durumunda ders kayıt kesinleştirme işlemi gerçekleştirilemez.  

 

3. Seçilen derslerin kontrol edilerek kesinleştirme işleminin yapılması.

Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştirmeyen öğrenci ders kaydını yaptırmamış kabul edilir.

 

4. Kesinleştirilen ders kaydının, kayıt yenileme süreci içerisinde ilgili danışman tarafından incelenerek onaylanması.

Ders kayıt onayı için öğrencilerin danışmanlarına ulaşmalarına gerek yoktur.

 

5. Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştiren, ancak danışman onayı yapılmamış öğrencilerden ders değişikliği yapmak isteyenler, bu işlemi çevirim içi (online) olarak yapabilirler.

Ders değişikliği yapan öğrenci, tekrar kesinleştirme işlemi yapmak zorundadır.

 

6. Ders kayıt tarihlerinden sonra (25 - 29 Eylül 2023) ders kaydında eksik/hata olan öğrenciler ekle- sil tarihlerinde (02 - 04 Ekim 2023) danışmanları ile danışmanlarının kurumsal e-posta adresleri üzerinden ya da yüz yüze  iletişime geçerek ders ekle-sil talebinde bulunabileceklerdir.  Ders ekle-sil yapılması durumunda, kaydın danışman tarafından (04 Ekim 2023 Saat 23:59’ a kadar) tekrar onaylanması gerekmektedir.

 

7. Ders kayıt aşaması tamamlandıktan sonra Öğrenci Kimliği basılabilmesi için Diğer İşlemler menüsü altında Fotoğraf Güncelle butonuna basınız. Açılan sayfadan Dosya Seç butonu ile bilgisayarınızda var olan vesikalık resim formatındaki fotoğrafınızı seçip Yükle butonu ile fotoğrafınızı sisteme yükleyiniz. Yükleme işlemi başarıyla gerçekleşmiş ise talep edilen fotoğraf kısmında yüklediğiniz resim görünmelidir.

Sistemde yüklü fotoğrafı olmayan öğrencilerin kimlikleri basılamamaktadır.

 

DERS KAYDININ GEÇERLİ OLMASI İÇİN ÖĞRENCİ KESİNLEŞTİRME DURUMU: KESİNLEŞTİRİLDİ ve DANIŞMAN ONAY DURUMU: ONAYLANDI OLMALIDIR.

 

Kayıt Gerçekleşme Açıklamaları: 

Tüm öğrencilerimiz, ders kayıtlarını obs.dpu.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresi üzerinden Akademik Takvimde belirtilen tarih aralığında kendileri gerçekleştireceklerdir.

 

Tezsiz YL Ders Dağılımı:

1.Dönem 30 AKTS (5 Ders), Önemli: Enstitümüze ilk defa kayıt olacak öğrenciler, 5 (beş) ders seçecek, Dönem Projesi dersini seçmeyecektir.

2.Dönem (5 Ders + Dönem Projesi) 45-60 AKTS Toplam En az 75-90 AKTS

Başarısız Ders Tekrarı 3. Dönem

Asgari Mezuniyet 10 Ders + Dönem Projesi GNO:2,50

 

Tezli Yüksek Lisans Ders Dağılımı:

1.Sınıf 1.Dönem 30 AKTS 1.Sınıf 2.Dönem 30 AKTS 2.Sınıf 3.Dönem 30 AKTS 2.Sınıf 4.Dönem 30 AKTS Toplam 120 AKTS

 

Doktora Ders Dağılımı:

1.Sınıf 1.Dönem 30 AKTS 1.Sınıf 2.Dönem 30 AKTS 2.Sınıf 3.Dönem 30 AKTS 2.Sınıf 4.Dönem 30 AKTS 

3.Sınıf 5.Dönem 30 AKTS 3.Sınıf 6.Dönem 30 AKTS 4.Sınıf 7.Dönem 30 AKTS 4.Sınıf 8.Dönem 30 AKTS Toplam 240 AKTS

Eğitim-Öğretim Programları ve ders dağılımlarına https://obs.dpu.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşabilirsiniz.

 

1. Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden başvuruda bulunup kayıt yaptıran öğrencilerimizden varsa öğrenim ücreti/katkı payı tutarınızı Türkiye’nin her yerindeki Ziraat Bankası ATM’lerinden ve Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı üzerinden öğrenci numarası ile ödeyiniz. (Ödeme yapmamanız durumunda kayıt kesinleştirme işlemi yapamazsınız.) 

Öğrenim ücreti/ katkı payı ödemeleri sadece Ziraat Bankası ATM’lerinden ve Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı üzerinden öğrenci numarası ile yapılabilir. Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı/ ATM ödeme işlemi adımları; Ödeme işlemleri/ Eğitim Sınav Ödemeleri/ Üniversite Harç Ödemeleri/ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi seçilmesi gerekir/ Öğrenci numarası girilir karşınıza gelen öğrenim ücreti ödenecektir.

 

Kayıt yenileyen Tezsiz yüksek lisans programları öğrencileri; alacakları dersleri sisteme ekleyerek sonrasında çıkan harç ücretini yatırabilirler. Harç ücretini yatırabilmek için derslerinizi yukarıda açıklanan AKTS ve mezuniyet şartları doğrultusunda eksiksiz bir şekilde seçiniz.

 

Harç Yatırması Gereken Öğrencilerimiz: Normal Süresini Aşan Öğrenciler (YL:5. Dönem, DR:9. Dönem), Yabancı Uyruklu Öğrenciler, Farklı Bir Programda Kaydı Bulunan Öğrenciler (açıköğretim fakültesi pasif kayıt dahil) ve Tezsiz Yüksek Lisans Programı Öğrencileri.

 

2. Seçtiğiniz dersleri kontrol ediniz ve kesinleştirme işlemini yapınız. Derslerinizi seçerken Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminin vereceği uyarıları mutlaka okuyunuz ve bu uyarılar doğrultusunda kayıt işlemlerinizi tamamlayınız. Ders kayıt / kayıt yenileme tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştirmeyen ilgili yarıyıl için öğrenci kayıt yaptırmamış kabul edilir.

Not: Ders Kayıt ekranında listelenen şubeli derslerde en fazla 9 (Dokuz) ders görünmektedir. Açılan ekrandan sağ alt köşede yer alan "tüm şubeleri göster" butonu ile ya da arama alanından öğretim üyesi ismi girerek diğer şubeleri görebilirsiniz.

 

3. 2023-2024 Güz yarıyılı için yeni kayıt yaptıracak öğrencilerin "Sosyal Etkinlik Dersi" tarafımızca eklenecektir.

 

4. Kesinleştirilen ders kaydınız, Akademik Takvimimizde yer alan danışman onaylarının son tarihine kadar danışmanınız tarafından incelenerek onaylanacaktır. Ders kayıt onayı için öğrencilerin ayrıca danışmanlarına ulaşmalarına gerek yoktur. Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden ders kayıt durumları takip edilebilir.

 

5. Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştiren öğrencilerden, ders ekleme ya da silme işlemi yapmak isteyenler, bu işlemi Akademik Takvimimizde yer alan ekle/sil tarihlerinde birimlerinde sadece danışmanları ile birlikte yapabilirler.

 

6. Öğrencilerimizin herhangi bir kayıt sorunu yaşamaması için Enstitümüz web sitesinde yer alan duyuruları düzenli olarak takip etmeleri gerekmektedir.

 

DERS KAYIT DÖNEMİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR:

  • Yeni kazanan öğrencilerimiz için danışman atama sürecine kadar Anabilim / Anasanat Dalı Başkanları danışmanlık yürütmektedir.

 

  • Yeni kayıt hakkı kazanan öğrencilerden bilimsel hazırlık dersleri alması gerekenlerin (Yönerge Ek-1 Lisans Mezuniyetine göre: Başvurusu Bilimsel Hazırlık Alma Şartı İle Kabul Edilir.) Bilimsel Hazırlık dersleri en geç 02 Ekim 2023 tarihine kadar Enstitümüz tarafından eklenecektir. Bu öğrencilerimizin ders kayıt işlemi yapmasına gerek yoktur.

 

  • 2.Dönem ve üzerindeki tezli yüksek lisans ve doktora programı öğrencileri danışmanlarını güncel olarak Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) de "Genel İşlemler" menüsü altında "Danışman Bilgileri" butonuna basarak görebilirler. Uzmanlık Alan Dersi, Tez Yönetimi,  Tez Çalışması, Dönem Projesi, Doktora Yeterlik ve Tez Önerisi, Doktora Yeterlik, Tez Önerisi derslerini mutlaka kendi danışmanlarından seçeceklerdir.

 

  • Tez / Proje Aşamasında olup Danışman Bilgileri boş olan öğrenciler (tez danışmanı düşen öğrenciler) Uzmanlık Alan Dersi, Tez Yönetimi, Tez Çalışması, Dönem Projesi, Doktora Yeterlik ve Tez Önerisi derslerini Anabilim Dalı  / Anasanat Dalı Başkanına ait derslerden seçeceklerdir.

 

  • Sistem üzerinde karşılaşılan ders programı, ders kodu, kontenjan, eksik ders, çakışma sorunları ile ilgili danışman öğretim üyesi ve Anabilim Dalı / Anasanat Dalı Başkanlığınız ile irtibat kurunuz. (Telefon rehberi için tıklayınız.)

 

  • Kayıt yenileme işlemi yapacak Yatay geçişi kabul edilen öğrencilerin ders muafiyetlerinin sisteme işlenmesinden sonra ders kaydı yapması gerekmektedir. Muafiyetler işlenmeden yapılan ders kayıtlarında eksik veya fazla ders sorunu ile karşılaşılmaktadır. Yatay geçiş öğrencilerine kayıt işlemleri ile ilgili ayrıca bilgilendirme yapılacaktır.

 

  • Lisansüstü programlarında kayıtlı olan öğrencilerin "Danışman Onayları" çevrim içi olarak yapılacaktır. Bu nedenle öğrencilerin kayıtlar ile ilgili sorun yaşamamaları için danışman onay durumunu takip etmeleri gerekmektedir.

 

  • Lisansüstü eğitimde azami sürelerin ve başarı şartlarının bulunması nedeniyle öğrencilerimizin eğitim-öğretim süreçlerinde mağduriyet yaşamamaları adına ders kayıt aşamalarının tümünde yapılan işlemlere azami önem göstermeleri gerekmektedir.

 

  • 2022-2023 Bahar yarıyılı içerisinde azami süresinin sonunda iken tez savunmasına giren; tez savunmasında başarılı olan veya ek süre alan öğrencilerden sadece işlem yapma son süreleri 2023-2024 Güz yarıyılına sarkan öğrenciler; 2023-2024 Güz yarıyılında ders kaydı yapmayacaklardır.

 

  • 2022-2023 Bahar yarıyılı itibariyle Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin başarı ile ilgili maddeleri uyarınca azami süre sonunda asgari başarı şartını sağlayamayan öğrencilerin ilişik kesilme kararları alınmış olup bu nedenle bu durumdaki öğrencilerimizin 2023-2024 Güz yarıyılı için kayıt yapma hakkı bulunmamaktadır.

 

  • Ders Kayıt İşlemlerini tamamlayan öğrencilerimizin Askerlik Sevk Tehir İşlemleri en geç 02 Ekim 2023 tarihine kadar tarafımızca yapılacaktır. Öğrencilerimizin askerlik işlemlerini tarafımızdan ayrıca teyit ettirmelerine gerek yoktur.

 

  • Öğrenci Numarası tanımlanmış olan tezsiz yüksek lisans programı öğrencilerinin YÖKSİS üzerinde kayıtları yer aldığından kayıt sildirme talepleri olması halinde harç iade işlemi yapılamamaktadır.

 

  • 2023-2024 Güz yarıyılında tez aşamasına geçen kayıtlı öğrencilerimizin, danışmanları ile birlikte belirleyecekleri "Tez Konuları"nı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezine üye girişi yaparak sistemden alacakları "Tez Veri Giriş Formu"nu danışman hoca ve öğrenci imzalı olarak en geç 04 Ekim 2023 tarihi mesai bitimine kadar ilgili Ana Bilim Dalı / Ana Sanat Dalı Başkanlığına ulaştırması gerekmektedir. Daha önceden bildirimde bulunan öğrencilerin herhangi bir yeni başvuruda bulunmasına gerek yoktur.

 

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİNE GİRİŞ iÇİN TIKLAYINIZ.

AKADEMİK TAKVİM İÇİN TIKLAYINIZ.

DPÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği için tıklayınız.

DPÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönergesi içi tıklayınız.

 

 

Tüm Öğrencilerimize 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Başarılar Dileriz.

DPÜ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ

27 Eylül 2023, Çarşamba / 6444 defa okundu.