2024 - 2025 Güz Yarıyılı Kayıt Yenileme Duyurusu

T.C.

KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

2024 - 2025 GÜZ YARIYILI

DERS KAYIT / KAYIT YENİLEME DUYURUSU

 

Enstitümüz lisansüstü programlarda 2024 - 2025 eğitim öğretim yılı güz yarıyılı için Ders Kaydı / Kayıt Yenileme işlemleri, 16 - 20 Eylül 2024 tarihlerinde Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)  üzerinden aşağıda belirtilen açıklamalar doğrultusunda yapılacaktır. Enstitümüz Müdürlüğü; duyuru, başvuru ve kayıt koşullarında değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Öğrencilerimiz, web sayfamızda (https://lee.dpu.edu.tr/) yer alan tüm duyuruları takip etmekle yükümlüdür.

 

KAYIT TAKVİMİ:

  • Ders Kaydı / Kayıt Yenileme Başlangıç: 16 Eylül 2024 (Saat 10:00)
  • Ders Kaydı / Kayıt Yenileme Bitiş: 20 Eylül 2024 (Saat 23:59) (*)
  • Ekle-Sil Tarihleri: 23 - 25 Eylül 2024
  • Danışman Onayı: 16-25 Eylül 2024
  • Derslerin Başlaması: 23 Eylül 2024
  • Mazeretli Kayıt Başvurusu: 26-27 Eylül 2024
  • Mazeretli Kayıt (Mazereti Yönetim Kurulunca kabul edilenler): 1-2-3 Ekim 2024

(*) Katkı payı/harç ücreti ödeme işlemlerinin, Bankanın “Gün Sonu” ödeme işlem saati olan 22:00’ye kadar gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

 

DERS KAYIT / KAYIT YENİLEME AŞAMALARI:

1. Ders kayıt tarihleri içerisinde Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden ders seçim ve kayıt işlemleri aşağıda belirtildiği şekliyle ve sırasıyla yapılması gerekmektedir.

 

Ayrıca, E-Devlet ile giriş seçeneği kullanılarak öğrenci bilgi sistemine giriş yapılabilir.

 

  • DERS EKLEME
    • [Ders ve Dönem İşlemleri] menüsüne giriniz,
    • [Ders Kayıt] alt menüsüne giriniz.
    • (+) butonuna basarak dersleri ekleyiniz.

 

  • KESİNLEŞTİRME
    • Ders ekleme işlemi tamamlandıktan sonra ders kaydının kesinleştirilmesi gerekmektedir. Bunun için önce “KONTROL ET” sonrasında “KESİNLEŞTİR” butonunu tıklayınız. Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştirmeyen öğrenci kayıt yaptırmamış kabul edilir.

 

2. Varsa öğrenim ücreti/katkı payı tutarının öğrenci numarası ile ödenmesi gerekmektedir. Ödenmemesi durumunda ders kayıt kesinleştirme işlemi gerçekleştirilemez.  

3. Seçilen derslerin kontrol edilerek kesinleştirme işleminin yapılması.

Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştirmeyen öğrenci ders kaydını yaptırmamış kabul edilir.

4. Kesinleştirilen ders kaydının, kayıt yenileme süreci içerisinde ilgili danışman tarafından incelenerek onaylanması.

Ders kayıt onayı için öğrencilerin danışmanlarına ulaşmalarına gerek yoktur.

5. Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştiren, ancak danışman onayı yapılmamış öğrencilerden ders değişikliği yapmak isteyenler, bu işlemi çevirim içi (online) olarak yapabilirler.

Ders değişikliği yapan öğrenci, tekrar kesinleştirme işlemi yapmak zorundadır.

6. Ders kayıt tarihlerinden sonra (16 - 20 Eylül 2024) ders kaydında eksik/hata olan öğrenciler ekle- sil tarihlerinde (23 - 25 Eylül 2024) danışmanları ile   iletişime geçerek ders ekle-sil talebinde bulunabileceklerdir.  Ders ekle-sil yapılması durumunda, kaydın danışman tarafından (25 Eylül 2024 Saat 23:59’ a kadar) tekrar onaylanması gerekmektedir.

 

DERS KAYDININ GEÇERLİ OLMASI İÇİN ÖĞRENCİ KESİNLEŞTİRME DURUMU: KESİNLEŞTİRİLDİ ve DANIŞMAN ONAY DURUMU: ONAYLANDI OLMALIDIR.

 

Kayıt Gerçekleşme Açıklamaları: 

Tüm öğrencilerimiz, ders kayıtlarını obs.dpu.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresi üzerinden Akademik Takvimde belirtilen tarih aralığında kendileri gerçekleştireceklerdir.

 

Tezsiz Yüksek Lisans Ders Dağılımı:

1.Dönem 30 AKTS (5 Ders), Önemli: Enstitümüze ilk defa kayıt olan öğrenciler, 5 (beş) ders seçecek,

2.Dönem (5 Ders + Dönem Projesi) 45-60 AKTS Toplam En az 75-90 AKTS

3.Dönem (Azami Süre Sonu, Ders/ Dönem Projesi)

Asgari Mezuniyet Koşulu: 10 Başarılı Ders + Dönem Projesi Genel Not Ortalaması:2,50

Kayıt yenileyen Tezsiz yüksek lisans programları öğrencileri; önce alacakları dersleri sisteme ekleyerek sonrasında çıkan harç ücretini yatırabilirler. Harç ücretini yatırabilmek için derslerinizi yukarıda açıklanan AKTS ve mezuniyet şartları doğrultusunda eksiksiz bir şekilde seçiniz.

 

1. Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden başvuruda bulunup kayıt yaptıran öğrencilerimizden varsa öğrenim ücreti/katkı payı tutarınızı Türkiye’nin her yerindeki Ziraat Bankası ATM’lerinden veya Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı üzerinden öğrenci numarası ile ödeyiniz. (Ödeme yapmamanız durumunda kayıt kesinleştirme işlemi yapamazsınız.) 

Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı/ ATM ödeme işlemi adımları:

Ödeme işlemleri / Eğitim Sınav Ödemeleri / Üniversite Harç Ödemeleri / Kütahya Dumlupınar Üniversitesi seçiniz/ Öğrenci numaranızı giriniz / Karşınıza gelen öğrenim ücreti ödeyiniz.

Harç Yatırması Gereken Öğrencilerimiz: Normal Öğrenim Süresini Aşan Öğrenciler (YÜksek lisans:5. Dönem ve sonrası, Doktora:9. Dönem ve sonrası), Yabancı Uyruklu Öğrenciler, Farklı Bir Programda Kaydı Bulunan Öğrenciler (önlisans, lisans, Açıköğretim Fakültesi pasif kayıt dahil) ve Tezsiz Yüksek Lisans Programı Öğrencileri.

 

2. Seçtiğiniz dersleri kontrol ediniz ve kesinleştirme işlemini yapınız. Derslerinizi seçerken Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminin vereceği uyarıları mutlaka okuyunuz ve bu uyarılar doğrultusunda kayıt işlemlerinizi tamamlayınız. Ders kayıt / kayıt yenileme tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştirmeyen öğrenci ilgili yarıyıl için  kayıt yaptırmamış kabul edilir.

Not: Ders Kayıt ekranında listelenen şubeli derslerde en fazla 9 (Dokuz) ders görünmektedir. Açılan ekrandan sağ alt köşede yer alan "tüm şubeleri göster" butonu ile ya da arama alanından öğretim üyesi ismi girerek diğer şubeleri görebilirsiniz.

3. Kesinleştirilen ders kaydınız, Akademik Takvimimizde yer alan danışman onaylarının son tarihine kadar danışmanınız tarafından incelenerek onaylanacaktır.  Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden ders kayıt durumlarınızı takip edebilirsiniz.

 

DERS KAYIT DÖNEMİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR:

  • Yeni kazanan öğrencilerimiz için tez danışman atama sürecine kadar Ana Bilim / Ana Sanat Dalı Başkanları kayıt danışmanlıklarını yürütecektir.
  • 2.Dönem ve üzerindeki tezli yüksek lisans ve doktora programı öğrencileri tez danışmanlarını güncel olarak Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) de "Genel İşlemler" menüsü altında "Danışman Bilgileri" butonuna basarak görebilirler. Uzmanlık Alan Dersi, Tez Yönetimi,  Tez Çalışması, Dönem Projesi, Doktora Yeterlik ve Tez Önerisi,  derslerini mutlaka kendi tez danışmanlarından seçeceklerdir.
  • Sistem üzerinde karşılaşılan ders programı, ders kodu, kontenjan, eksik ders, çakışma sorunları ile ilgili tez danışmanınız ve Ana Bilim Dalı / Ana Sanat Dalı Başkanlığınız ile irtibat kurunuz. (Telefon rehberi için tıklayınız.)
  • Lisansüstü eğitimde azami sürelerin ve başarı şartlarının bulunması nedeniyle öğrencilerimizin eğitim-öğretim süreçlerinde mağduriyet yaşamamaları adına ders kayıt aşamalarının tümünde yapılan işlemlere azami önem göstermeleri gerekmektedir.
  • Öğrenci Numarası tanımlanmış olan tezsiz yüksek lisans programı öğrencilerinin YÖKSİS üzerinde kayıtları yer aldığından kayıt sildirme talepleri olması halinde harç iade işlemi yapılamamaktadır.

YARARLI BAĞLANTILAR

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİNE GİRİŞ iÇİN TIKLAYINIZ.

2024 - 2025 GÜZ YARIYILI AKADEMİK TAKVİM İÇİN TIKLAYINIZ.

DPÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği için tıklayınız.

DPÜ Lisansüstü Eğitim - Öğretim ve Akademik Danışmanlık Yönergesi içi tıklayınız.

17 Eylül 2024, Salı / 1435 defa okundu.